Maris Juha: uus kiirlaen ei ole lahendus
Neljapäeva hommikul rääkis Harju Maakohtu tsiviilosakonna kohtunik Maris Juha Kanal2 saates „Telehommik“ ja Kuku raadio saates „Hommikuraadio“ tarbijakrediidist ehk n-ö tarbimislaenudest ning nendega seonduvatest kohustustest ja õigustest.
Ülesastumiste ajendiks oli tarbijakrediiti käsitlev Riigikohtu lahend. Kohtuniku peamine sõnum oli, et kui juba võetud laenu tagasimaksmisega tekib probleeme, siis ei tohiks uut laenu peale võtta, vaid abi otsida (näiteks on olemas tasuta õigusabi büroo).
Kust saab asjakohast infot ja abi?
- Veebilehel Eesti.ee tutvustatakse võlgnevusega seotud samme ja tähtaegu, sh näiteks mida teha, kui nõue on maksekäsu kiirmenetluses. Eesti.ee veebilehe rubriik „Jäin võlgu“ tutvustab aga samm-sammult, mida teha, kui isik on sattunud makseraskustesse.
- Finantsinspektsiooni tarbijaveebist minuraha.ee leiab palju teavet võlgniku õiguste ja kohustuste kohta. Näiteks on seal eraldi rubriik võlgadest vabanemise, võlanõustamise ja võlgniku õiguste kohta. Samuti saab tarbijaveebis minuraha.ee kontrollida, kas krediidi kulukuse määr jäi lubatu piiresse.
- Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti veebilehel on rohkem infot inkassode võlanõuete kohta.
- Kohtutäiturite ja Pankrotihaldurite Koja veebilehelt saab infot nõuete aegumise kohta.
- Kohtute veebilehelt saab juhtnööre menetlusabi taotlemise kohta.
- HUGO.legal veebilehel on info tasuta õigusabi kohta.
„Telehommiku“ saatelõik on järelvaadatav Duoplay veebilehelt (55:11–1:01:58) ja „Hommikuraadio“ saatelõik on järelkuulatav Kuku raadio veebilehelt.